pt. Lis 22nd, 2019

Tygodnik Radomski

RADOM: Podpisanie umowy na drogę startową lotniska

2 min read

Zgodnie z naszą niedzielną zapowiedzią, w poniedziałek 8 lipca w radomskim Hotelu Aviator została podpisana umowa na modernizację i przedłużenie drogi startowej Lotniska Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 r. Przetarg wygrała firma Max Bögl Polska Sp. z o.o. z Wrocławia.
W spotkaniu poza realizatorami budowy wzięli udział: Szef Gabinetu Politycznego Prezesa Rady Ministrów Marek Suski, Wiceminister Infrastruktury Mikołaj Wild, Europoseł Adam Bielan, Prezes PPL Mariusz Szpikowski oraz posłowie PiS- Anna Kwiecień i Andrzej Kosztowniak. Przypomnijmy, że przetarg ogłoszony przez Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, zarządzające lotniskiem w Radomiu, na opracowanie dokumentacji projektowej i przebudowę oraz wydłużenie drogi startowej, wygrała firma Max Bögl Polska Sp. z o.o. z Wrocławia. Przedstawiła ona najniższą ofertę opiewającą na kwotę 146,7 mln PLN brutto. W przetargu wystartowały również Budimex SA (154,9 mln PLN brutto), Strabag Sp. z o.o. (164,6 mln PLN brutto) oraz Konsorcjum Trakcja PRKII S.A., AB Kauno Tiltai i Projekt Plus Sp. z o.o. (169,1 mln PLN brutto). Można powiedzieć, że podpisanie tej umowy to jeden z najważniejszych dotychczasowych działań, gdyż od wykonania drogi startowej zależy, czy lotnisko pasażerskie z prawdziwego zdarzenia będzie funkcjonowało. Cieszymy się, że udało się znaleźć doświadczonych wykonawców, którzy pracowali przy remoncie lotniska na Balicach i na innych lotniskach – wprowadzał w temat Marek Suski.

Lotnisko w Radomiu jest z punktu widzenia miasta ogromną szansą rozwojową, bo wpisuje 200-tysięczne miasto w szlaki komunikacyjne.
Z punktu widzenia PPL-u jest jeszcze druga płaszczyzna. Radom nie jest oddzielną spółką, ale jest częścią „Portów Lotniczych” i realizuje interesy PPL-u w zakresie zapewnienia przepustowości komunikacyjnej Mazowsza, ale również realizuje interesy PPL-u, związane z zapewnieniem rentowności. Jeśli mamy odpowiedni popyt, to PPL chce ten popyt w odpowiedni sposób zagospodarować, wykorzystać. Lotnisko Chopina będzie przekształcane i wykorzystywane jako lotnisko o charakterze przesiadkowym, co powoduje, że charakterystyka ruchu niskokosztowego, czarterowego potrzebuje portu uzupełniającego – dowodził prezes PPL Mariusz Szpikowski. Najważniejsze, że dzięki wydłużonej do 2,5 km drodze startowej na lotnisku pasażerskim w Radomiu będą lądować i zrywać się do wysokich lotów m.in. statki powietrzne marki Boeing 737 i Airbus
320. Więcej w wydaniu papierowym TR . (mk)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.